MKB-Limburg - PARTNERS-MKBLIMBURG - PARTNERORGANISATIES-MKBLIMBURG - KOENEN-EN-CO-SUBSIDIE
slide image
Slide background

Subsidie KOENEN EN CO

Subsidie

December 2020

P E R S B E R I C H T K O E N E N E N C O

Ralph Bouwens nieuwe partner Koenen en Co

Per 1 januari 2021 treedt Ralph Bouwens als partner toe bij Koenen en Co.

Korte kennismaking
Ralph is in 2011 afgestudeerd als accountant aan de Universiteit van Maastricht. Daarna heeft
hij de opleiding tot Register Accountant succesvol afgerond. Ralph is sinds 2018 werkzaam bij
Koenen en Co en geeft als manager Accountancy van de vestiging in Maastricht leiding aan het
team van accountants. Binnen Koenen en Co is Ralph een vaak opgezochte sparringpartner voor
zowel klanten als het team waar hij leiding aan geeft. Zijn drijfveer is duidelijk: Ralph wil
ondernemers proactief kunnen adviseren, maar ook het maximale uit mensen halen, individueel
en zeker ook als team.

Ralph is actief in diverse business clubs en netwerken, waaronder Plexon. Hij is daarnaast lid van
de werkveldcommissie van de opleiding accountancy en bedrijfseconomie van Zuyd Hogeschool.
Ralph is 33 jaar en woont samen met zijn vriendin in Eijsden. In zijn jeugd was Ralph een
talentvolle wielrenner. Uiteindelijk heeft Ralph voor een maatschappelijk carrière gekozen.
Naast het wielrennen, dat hij nog steeds op een lager niveau doet, loopt Ralph ook graag een
rondje hard.

Partnerrol bij Koenen en Co
Vanaf zijn indiensttreding in 2018 heeft Ralph zich voorbereid op de rol als partner van
Koenen en Co. Na de toetreding van Ralph op 1 januari 2021 beschikt Koenen en Co over 11
partners. Ralph zal zich in zijn nieuwe rol als partner blijven focussen op de klant. Als manager
Accountancy ondersteunt hij onze klanten en medewerkers om iedere dag weer succesvol te
ondernemen en het beste uit zichzelf te halen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

P E R S B E R I C H T K O E N E N E N C O - J u n i 2 0 2 0

Koenen en Co verhuist naar nieuw kantoorpand in Herten-Roermond

Op 29 juni 2020 betreden wij ons nieuwe kantoorpand in Herten-Roermond.
Na een bouwperiode van ruim een jaar verhuist Koenen en Co naar het nieuwe kantoorpand dat
gevestigd is op het bedrijventerrein Boven de Wolfskuil in Herten-Roermond: een inspirerende
omgeving die voorziet in alle diensten en producten die onze klanten wensen.
We zijn er trots op dat we ons nieuwe kantoor gaan betreden.

De huidige vestiging in Roermond, Westhoven 16, verhuist in zijn geheel naar de nieuwe locatie.

Nieuwe adres
Koenen en Co
Boven de Wolfskuil 1
6049 LX HERTEN

Postbus 1161
6040 KD ROERMOND
Telefoon: 0475 351 00 00

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P E R S B E R I C H T K O E N E N E N C O
December 2019

Harold Hees nieuwe partner Koenen en Co

Per 1 januari 2020 treedt Harold Hees als partner toe bij Koenen en Co.
Korte kennismaking
Harold studeert in 2003 af aan de HEAO waarna hij direct bij Koenen en Co aan de slag gaat als
assistent-accountant. Hij rondt vervolgens de opleiding voor Registeraccountant succesvol af en
sinds die tijd fungeert hij als sparring partner voor ondernemers. Zijn drijfveer is duidelijk: vanuit
kwaliteitsbesef altijd en overal streven naar maximaal resultaat voor zijn klant.
Sinds 2010 vervult Harold de rol van extern accountant binnen de controlepraktijk en treedt in
2019 ook toe tot het bestuur van deze controlepraktijk: Koenen en Co Audit & Assurance B.V.

Harold is actief in de diverse business clubs en netwerken. Zo is hij lid van JCI Swentibold.
Harold is getrouwd en heeft 2 dochters. Als gezin worden er regelmatig diverse uitstapjes
gemaakt. Harold gaat geregeld een rondje hardlopen. Maar zeker ook het samen zwemmen met
zijn dochters geeft hem veel energie.

Harold als partner
In de afgelopen jaren heeft Harold zich voorbereid als partner bij Koenen en Co. Als partner
blijft Harold zich focussen op de klant. Samen met de professionals van Koenen en Co
ondersteunt hij zijn klanten. Dit stelt de klant in staat om het maximale uit zijn organisatie te
halen.
Na de toetreding op 1 januari 2020 beschikt Koenen en Co over 11 partners.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

gepubliceerd: 19 februari 2019      

 

Koenen en Co neemt Robbins & Haywin Executive Search over

 
Koenen en Co heeft per 1 januari 2019 Robbins & Haywin overgenomen, een consultancy organisatie gespecialiseerd in onder andere werving en selectie. Koenen en Co versterkt hiermee haar veelzijdige personele dienstverlening met een nieuwe specialisatie:  executive search. 
 
Overname Robbins & Haywin Koenen en Co was reeds actief op het gebied van werving en selectie van sleutelposities voor klanten zoals medior en senior functies, middle management en directiefuncties. Rob Bindels, voormalig eigenaar van Robbins & Haywin en per 1 januari business developer bij Koenen en Co: ‘Door de recente overname krijgt Koenen en Co als consultancy organisatie weer een bijzondere specialisatie in huis, die perfect aansluit bij de vele personele adviesdiensten die Koenen en Co al heeft, van sociaal juridisch advies tot het uitvoeren van onder andere drijfveeronderzoeken, coaching en assessments. 
 
Executive Search: nieuw bij Koenen en Co ‘Onze adviseurs zijn met name gespecialiseerd in het op zoek gaan naar de juiste man of vrouw voor vacante posities in organisaties’, aldus Kelvin Litjens, sinds 1 januari adviseur executive search bij Koenen en Co. ‘We kunnen nog breder te werk gaan en ook de vraag áchter de vraag stellen zoals: Wat wil je als bedrijf bereiken? Wat is jullie stip op de horizon? Hoe ontwikkelt de branche zich de komende jaren? Door dit soort vragen te stellen krijgen we nog meer inzicht in het toekomstige talent dat het bedrijf duurzaam nodig heeft om de uiteindelijke droom van de ondernemer te realiseren.’ 
 



gepubliceerd: 21 januari 2019

Koenen en Co Corporate Finance nu ook Register Valuator

Koenen en Co Corporate Finance adviseurs Roy Joppen en Silvano Cergnul hebben het assessment tot Register Valuator (RV) suczesvol afgerond en zijn hiermee eveneens gespecialiseerd om de waarde van bedrijven te kunnen bepalen.

Wat is een Register Valuator
Een Register Valuator (RV) is een financieel deskundige met als specialisatie ‘waardebepaling van ondernemingen’. Zowel Roy als Silvano hebben de intensieve postdoctorale opleiding Master of Business Valuation gevolgd. Als Register Valuator word je opgenomen in het register van het NIRV (Nederlands Instituut voor Register Valuators). Silvano: ‘We zijn er best trots op nu tot het selecte gezelschap van RV’ers te behoren. In heel Nederland zijn er maar zo’n 200 RV’ers actief, waarvan 20 adviseurs in Limburg.’ Roy vult aan: ‘Naast onze overige financiële specialisaties kunnen we voor een ondernemer of als onpartijdig adviseur voor meerdere partijen de waarde van een bedrijf bepalen. Bij onenigheid over de waarde van de aandelen, kunnen wij als onafhankelijke arbiter optreden en is ons advies over de waarde bindend. Dat geeft zekerheid op alle vlakken.’

Maar, wat doet een RV nu?
Een Register Valuator wordt ingeschakeld als specialist voor het waarderen van (deelbelangen in) ondernemingen en vennootschappen. Naast activiteiten rondom bedrijfsoverdracht is de Register Valuator ook actief op het gebied van bedrijfsfinanciering, value based management, investeringsvraagstukken en andere aspecten van het vakgebied Corporate Finance. Roy: ‘Bij waarderingen vormt de economische waarde het uitgangspunt, niet de boekwaarde. En daar zit een belangrijke toegevoegde waarde. We maken gebruik van een waarderingsmodel waarbij een grondige kennis nodig is van zowel het bedrijf zelf als de markt waarin de onderneming actief is.’ Een juiste waardering biedt het juiste kader voor transacties en als Register Valuator verschaffen we onze klanten de béste onderhandelingspositie.

Aanvullende informatie:
Als u vragen heeft over onze kennis op het gebied van waarderingsvraagstukken, neem dan contact op met:
Roy Joppen, manager Corporate Finance en partner Koenen en Co
E: r.joppen@koenenenco.nl
T: 088 7747634 / 06 26684710

 


Gepubliceerd: 19 december 2018

Jermaine Wekenborg nieuwe partner Koenen en Co

Per 1 januari 2019 treedt Jermaine Wekenborg als partner toe bij Koenen en Co.


Korte kennismaking
Tijdens zijn opleiding Fiscale Economie aan de Universiteit van Tilburg, begint Jermaine in 2005 zijn carrière bij Koenen en Co als belastingadviseur. Hij ontwikkelt zich al snel tot een sparringpartner voor ondernemers. Jermaine voelt zich als suczesmanager bij Koenen en Co als een vis in het water en zijn drijfveer is duidelijk: Hij wil de MKB ondernemer suczesvol laten ondernemen. Sinds 2018 stuurt hij op de Koenen en Co vestiging in Venlo het team van suczesmanagers aan. Hij haalt elke dag het maximale uit zichzelf en met zijn aanstekelijke enthousiasme weet hij ook het beste uit zijn collega’s te halen.

Naast zijn rol bij Koenen en Co is Jermaine bestuurder bij de Venloop en actief in diverse Noord-Limburgse netwerken. Als trotse vader staat hij in het weekend langs de zijlijn van het sportveld om zijn zoon Jente (8) en dochter Jitske (6) aan te moedigen. Jermaine heeft verder een grote passie voor muziek. Als gitarist heeft hij onder andere 10 jaar met de Venlose dialectband (zoemaar) opgetreden.

Jermaine als partner
In de afgelopen jaren heeft Jermaine zich voorbereid op de rol als partner bij Koenen en Co. Als partner blijft Jermaine zich als suczesmanager en manager van het team van suczes-managers in Venlo focussen op de klant. Samen met de adviesdiensten van Koenen en Co ondersteunt hij zijn klanten op alle fronten in hun ondernemerschap. Na de toetreding van Jermaine op 1 januari 2019 beschikt Koenen en Co over 11 partners.

 


Gepubliceerd: 26 juni 2018

Koenen en Co investeert in kavel op Boven de Wolfskuil in Roermond

Ontwikkelingsmaatschappij Midden-Limburg B.V. (OML) verkoopt twee kavels op bedrijventerrein Boven de Wolfskuil aan Koenen en Co. De twee percelen zijn samen ongeveer 4.200 m2 groot. Koenen en Co gaat hier haar nieuwe vestiging realiseren.

Koenen en Co is nu gevestigd op drie centrale locaties in Limburg: Maastricht, Roermond en Venlo. Een aantal jaren geleden heeft Koenen en Co twee nieuwe fullservice vestigingen in Maastricht en Venlo gerealiseerd. Het huidige kantoor in Roermond voldoet niet aan de fullservice strategie van Koenen en Co en maakt nu plaats voor een fullservice vestiging op het bedrijventerrein Boven de Wolfskuil. Het voornemen is om 1 januari 2020 de bouw en de verhuizing te hebben gerealiseerd. Na oplevering zullen circa 100 medewerkers van Koenen en Co hier gaan werken. ‘We hebben allerlei opties bekeken in de afgelopen twee jaar. Zelf bouwen en dus ons eigen kantoor realiseren, dat voldoet aan al onze wensen én wat bijdraagt aan onze missie om ondernemers suczesvol te laten ondernemen, kan voor onze collega’s niet snel genoeg gaan.’ Aldus Ivo Boots, partner en bestuurder van Koenen en Co.

Suczesvol ondernemen
Koenen en Co schrijft suczes niet zomaar met een ‘z’. Om maximaal resultaat te behalen, vindt Koenen en Co dat een bedrijf op zes dimensies gezond moet zijn: Strategie, Management, Personeel, Processen, Innovatie en Financiën. Koenen en Co voelt zich verantwoordelijk voor het totale plaatje van een onderneming. In de afgelopen jaren heeft Koenen en Co zich ontwikkeld tot een totaaladviseur. Ivo vervolgt: ‘Hier hoort ook een andere soort werkomgeving bij die bijdraagt aan het ondersteunen van deze strategie. In onze vestigingen in Maastricht en Venlo zit bijvoorbeeld de partner naast de stagiair en de accountant naast een organisatieadviseur, met als doel dat we van elkaar leren en dat de klant hier voordeel van heeft. We hebben geen kantoren meer met deuren, alles is open en heerlijk transparant.’

Laatste kantoorkavel op Boven de Wolfskuil
Bedrijventerrein Boven de Wolfskuil in Roermond is door OML ontwikkeld. Op het bedrijventerrein kunnen bedrijven tot milieucategorie 3.2 zich vestigen. Boven de Wolfskuil is voor circa 50% uitgegeven. In de portefeuille van OML betreft deze verkoop het laatste kantoorkavel. Op Boven de Wolfskuil zijn nog wel bedrijfskavels beschikbaar. Serge Hoppenbrouwers, directeur OML: “Gezien het gunstig economisch tij zien we een grote belangstelling voor bedrijfskavels en verwachten we dit jaar nog een aantal voor de regio Midden-Limburg belangrijke transacties te doen”.

Kerntaken OML
OML B.V. heeft de volgende kerntaken: advisering bij ruimtelijk-economische vraagstukken, locatie- en gebiedsontwikkeling, acquisitie van bedrijven en sales van bedrijventerreinen alsmede de ontwikkeling en uitgifte van nieuwe bedrijventerreinen.

 


10-7-2017

Subsidie Praktijkleren

Maak gebruik van de subsidie Praktijkleren: Voor werkgevers met studerende werknemers

Als werkgever kunt u een subsidie ontvangen voor medewerkers die binnen uw bedrijf een opleiding volgen of hebben gevolgd. Deze subsidie is een tegemoetkoming in de kosten die u maakt voor de begeleiding van uw studerende werknemers en is van toepassing op medewerkers die een deeltijdopleiding volgen aan een VMBO, MBO, HBO en Universiteit. Stagiaires en afstudeerders zijn uitgesloten van deze regeling. Let op: Deze subsidie kun je wél aanvragen voor medewerkers die reeds uit dienst zijn en gedurende hun dienstverband een opleiding hebben gevolgd. De meeste ondernemers zien dit wel eens over het hoofd.

Wanneer komt u in aanmerking voor deze subsidie?
Het subsidiebedrag is maximaal € 2.700 per werknemer. Om in aanmerking te komen voor deze subsidie moet u voldoen aan de onderstaande voorwaarden:

U bent: een erkend leerbedrijf (voor VMBO/MBO) óf aangemerkt als organisatie die een goede begeleiding geeft (voor HBO) óf uw organisatie begeleidt promovendi of technologisch ontwerper in opleiding (WO)

U werkt op basis van een geldige (praktijkleer)overeenkomst. In de praktijk betekent dit dat de leerling of student ook bij uw bedrijf op de loonlijst staat

De beroepsopleiding is diplomagericht en is opgenomen in het Centraal register beroepsopleidingen (Crebo) of het Centraal Register Opleidingen Hoger Onderwijs (CROHO)

Deze regeling geldt ook voor medewerkers die in het buitenland een opleiding volgen, alsmede voor buitenlandse medewerkers. Het opleidingsinstituut dient wel door de Nederlandse overheid goedgekeurd te zijn.

Start nu met de aanvraag!
De aanvraag voor deze subsidie gaat per studiejaar. U kunt alleen subsidie aanvragen na afloop van een gerealiseerde praktijkplaats of werkleerplaats. De aanvragen voor het studiejaar 2016-2017 kunnen vanaf 2 juni ingediend worden. Let op: na 15 september 17.00 uur kunnen géén aanvragen meer worden ingediend! Het is dus aan te bevelen nu al met de aanvragen te starten.

Wilt u meer weten over deze subsidieregeling, neem dan contact op met onze innovatieadviseurs, 088 7747512 of praktijkleren@koenenenco.nl

 

 

 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

* verplicht veld
Kennis & expertise

Kennis & expertise

Als lid van MKB-Limburg kunt u gebruikmaken van de kennis en expertise van onze partners. Op welk vakgebied kunnen zij u ondersteunen?

Lees meer
Word lid van MKB-Limburg!

Word lid van MKB-Limburg!

Profiteer van het provinciale netwerk van Business Club Limburg, belangenbehartiging, projecten en ledenvoordelen van MKB-Limburg. Lid worden?

Lees meer
Leden aan het woord

Leden aan het woord

Leden van MKB-Limburg aan het woord. Wie zijn ze en wat voor onderneming heeft men? Welke rol speelt MKB-Limburg voor hun onderneming? Lees de verhalen van onze leden en raak geïnspireerd.

Lees meer

Volg ons op

Twitter Linkedin Facebook
Design & development: Advance Communications BV