slide image
Slide background

Management THAELES

Management

Uw medewerkers hebben het prima naar hun zin op hun werk. Uw medewerkers zijn collegiaal, iedereen doet werk waar hij goed in is, de werktijden zijn goed geregeld en uw personeel is tevreden over de salarissen die u betaalt. Wel worden sommige medewerkers een jaartje ouder en de veranderingen op het werk blijven doorgaan. Het werk van 10-15 jaar geleden is niet meer te vergelijken met nu!

Als werkgever in het MKB zult u dit ongetwijfeld herkennen binnen de eigen organisatie. Het is daarom goed om te weten dat er op dit moment een extra voorziening beschikbaar is die medewerkers stimuleert regie in de eigen loopbaan te nemen en vorm te geven aan de eigen ontwikkeling: het ontwikkeladvies.

Met het Ontwikkeladvies krijgt uw medewerker inzicht in het toekomstperspectief van het huidige werk, de competenties en toekomstige loopbaanmogelijkheden. Deelnemers worden gemotiveerd om zelf te gaan nadenken over hoe zij werkend hun pensioenleeftijd kunnen bereiken en uitval door ziekte of werkloosheid kunnen voorkomen. Dit wordt samengevat in een persoonlijk ontwikkelplan waarin uw medewerker beschrijft welke acties hij/zij gaat ondernemen om zijn/haar mogelijkheden te vergroten om tot aan het pensioen aan het werk te blijven.

Deelnemers (45+) die in aanmerking komen voor het ontwikkeladvies zijn werknemers, ambtenaren of zelfstandigen zonder personeel, gemiddeld werkzaam voor minimaal 12 uur per week en behorend tot één van de volgende beroepsgroepen:

  • Administratief en secretarieel personeel, assistenten en managementassistenten;
  • Cateringmedewerkers;
  • Verkoopmedewerkers en medewerkers logistieke centra in de detailhandel;
  • Schoonmakers;
  • Buitengewone opsporingsambtenaren (bedoeld in art. 142 wetboek strafvordering)
  • Ambulancepersoneel en meldkamerpersoneel t.b.v. de ambulancedienst
  • Gemeenteambtenaren, werkzaam in de domeinen burger- en publiekszaken
  • Personeel uit Primair Onderwijs en Middelbaar Beroeps Onderwijs

Stimuleer uw medewerkers ook om de regie te nemen in hun eigen loopbaan en wijs hen op de mogelijkheden. De medewerker vult zelf de aanvraag in. Het ontwikkeladvies zal uitgevoerd worden door een gecertificeerd loopbaanadviseur in de regio.

Voor meer informatie over de regeling kunt u contact opnemen met Rob Hüskens via 077 4650785 of info@thaeles.nl

 


 

Nieuw logo voor Thaeles

Onze Business Partner Thaeles heeft een nieuwe huisstijl met bijbehorend logo gekregen.

Voortaan kunt u onze partner op het gebied van HR management herkennen aan de volgende huisstijl:

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Thaeles | Kennissessie ‘Regie op verzuim en vitaliteit’ | maart 2018

Deze kennissessie “regie op verzuim en vitaliteit” is een coproductie van 2 MKB Business Partners Thaeles en Regiopoortwachter Zuidoost en is bedoeld voor leidinggevenden die in hun rol als casemanager verantwoordelijk zijn voor de verzuimbegeleiding van hun medewerkers. In de kennissessie komt aan bod op welke manier het proces van verzuimbegeleiding verbeterd kan worden.

Er wordt bijvoorbeeld onvoldoende opvolging gegeven aan vroege signalen die kunnen leiden tot verzuim. Of het wordt als lastig ervaren om als casemanager de regie te houden in het verzuimproces. Ook kan het moeilijk zijn om in een gesprek met een (zieke) medewerker doortastende vragen te stellen (“onderbuikgevoel” benoemen) en zaken adequaat vast te leggen.

Deze sessie is een samenvatting van een training die regulier gedurende 2 dagdelen wordt verzorgd. U bent van harte welkom om zelf casuïstiek in te brengen, bij voorkeur voorafgaand aan de bijeenkomst via e-mail aan michel.smits@rpwzo.nl. Tijdens de sessie is er voldoende ruimte voor het stellen van vragen/interactie. Mocht uw vraag (onvoldoende) aan bod komen, dan is er na afloop van de sessie gelegenheid om alsnog uw vraag door te nemen met een adviseur van Thaeles of Regiopoortwachter Zuidoost.

Enkele voorbeeldvragen:

  • Wat mag ik aan mijn zieke medewerker vragen?
  • Hoe voer ik een goed verzuimgesprek?
  • Welke afspraken kan ik zelf maken met mijn medewerker m.b.t. de re-integratie?
  • Hoe kan ik zoveel als mogelijk inzoomen op mogelijkheden van werknemer?
  • Wat kan ik doen als mijn medewerker niet meewerkt aan zijn/haar re-integratie?
  • Wat is de specifieke rol van de bedrijfsarts en waarop wil ik dat hij/zij antwoord geeft?
  • Wat mag ik vastleggen in het dossier?
  • Hoe kan mijn organisatie komen van verzuim naar vitaliteit?

Datum: 20 maart 2018
Locatie: Ondernemersplein Limburg, Steegstraat 5, Roermond
Ontvangst: 16.00 uur. Einde: 18.00 uur.
Parkeren: U kunt parkeren op het parkeerterrein van het Ondernemersplein, of op het nabijgelegen Wilhelminaplein.

Deze kennissessie is alleen toegankelijk voor MKB-leden en richt zich op ondernemers van kleine en middelgrote bedrijven met personeel. 
 



21 oktober 2017

Thaeles | Even kennismaken

Thaeles is opgericht in 2003 en uitgegroeid tot een specialist op het gebied van ontwikkeling, coaching, loopbaanadvisering, outplacement en mobiliteit. Wij zijn daarmee actief op het snijvlak van organisaties, werk, mens en verandering. De uitvalsbasis van ons werkgebied ligt in Limburg, Gelderland en Noord-Brabant waarbij we in staat zijn om via ons netwerk de dienstverlening dicht in de buurt van onze klanten aan te bieden. Daarnaast zijn wij landelijk werkzaam via een uitgekiend netwerk van ervaren en specifiek voor ons werkzame adviseurs.

Onze aandachtsgebieden/-velden

De dienstverlening van Thaeles spitst zich toe op de volgende aandachtsgebieden waarbij wij afhankelijk van de vraagstelling zowel individuen, teams als de gehele organisatie ondersteunen en adviseren:

  • Organisatie en Ontwikkeling:
    • Organisatieadvies en ontwikkeling, teamontwikkeling, management development en coaching, selectie- en ontwikkelassessments, talentmanagement, trainingen, HRM-advies en interim HR.
  • Loopbaan en Verandering:
    • Outplacement, coaching, loopbaanonderzoek en loopbaanadvies, ontwikkel- en selectieassessments.
       
  • Vitaliteit en Verzuim:
    • Organisatie verzuimscan, verzuimmanagement, dossieranalyse, werkplekonderzoek, arbeidsdeskundig onderzoek, preventie- en herstelcheck, mediation, herstelcoaching en re-integratie 2de spoor.

Onze medewerkers

Thaeles heeft 26 medewerkers in dienst (19,42 FTE) waarvan ruim 80% in uitvoerende functies als A&O psychologen, loopbaanadviseurs, arbeidsdeskundigen, casemanagers en werving & selectieconsultants. De dienstverlening wordt geleverd vanaf de eigen vestigingen van Thaeles in het gebied, te weten Eindhoven, Baarlo, Malden en Sittard.

 In 2016 heeft Thaeles een omzet van ruim € 1,7 miljoen gerealiseerd.

nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte door u hieronder
in te schrijven voor onze
nieuwsbrief.

JONG MKB

JONG MKB

Opstapje nodig? JONG MKB zet zaken in beweging! Speciaal voor starters met een onderneming jonger dan 5 jaar.

Lees meer
Word lid van MKB-Limburg!

Word lid van MKB-Limburg!

Profiteer van het provinciale netwerk van Business Club Limburg, belangenbehartiging, projecten en ledenvoordelen van MKB-Limburg. Lid worden?

Lees meer
Leden aan het woord

Leden aan het woord

Leden van MKB-Limburg aan het woord. Wie zijn ze en wat voor onderneming heeft men? Welke rol speelt MKB-Limburg voor hun onderneming? Lees de verhalen van onze leden en raak geïnspireerd.

Lees meer

Volg ons op

Twitter Linkedin Facebook
Design & development: Advance Communications BV