MKB-Limburg - NIEUWS - BELANGRIJKE-ONTWIKKELINGEN-OP-GEBIED-VAN-TELEFONIE-EN-INTERNET
slide image
Slide background

Nieuws Blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom MKB-Limburg. Tip ons met relevant ondernemersnieuws via info@mkblimburg.nl.

Businesspartner Service Centrale Nederland | Belangrijke ontwikkelingen op gebied van telefonie en internet

Belangrijke ontwikkelingen op gebied van telefonie en internet die grote gevolgen hebben voor ondernemers die geen actie ondernemen. Businesspartner Danny de Haan, directeur van Service Centrale Nederland en eigen Particuliere Alarm Centrale (meldkamer) geeft uitleg.

Danny: ‘Het staat al langer op de agenda van telefoon- en internetaanbieders maar eind dit jaar zal dit nu toch echt gebeuren: de ISDN-lijn waarmee veel ondernemers hun telefonie en internet geregeld hebben, gaat stoppen. Hetgeen betekent dat een alarm- en camerasysteem dat middels deze lijn verbonden is met een meldkamer, niet meer werkt.’

Even terug in de tijd. Hoe zat het ook alweer met de verschillende lijnen.

‘ISDN is de vroegere telefoonlijn waar veel mensen van oudsher gebruik van maken’, vertelt Danny. ’Misschien kun je je de tijd nog herinneren van 1 lijn: de analoge lijn. Daarmee kon steeds één iemand bellen. Later is daar ISDN bijgekomen, zodat er meerdere telefoons aan één lijn gekoppeld konden worden.

Maar de tijd staat niet stil, ook ISDN heeft inmiddels een opvolging. Dat is het internet-bellen. En deze laatste ontwikkeling maakt dat ISDN binnenkort gaat stoppen. ISDN is verouderd en het onderhoud is te kostbaar ten opzicht van het nieuwe internet-bellen.’

Danny vervolgt: ‘In de praktijk weten we dat er veel ondernemers zijn maar ook particulieren die nog een ISDN-lijn hebben. Niet alle installateurs, die dit voor hun klanten beheren, zijn zelf proactief of hebben te weinig kennis van de verschillende opties.

Er is echter nog een probleem.

Danny: ‘Veel meldkamers in ons land hebben zelf ook een ISDN-lijn. En daar zit een belangrijk verschil met onze meldkamer; wij hebben nooit gekozen voor een ISDN-lijn. Wij wisten toen al dat die lijn er na verloop van tijd uit ging. Mensen die bij ons met een analoge lijn zijn aangesloten, daar verandert er dus niks voor. Die blijft gewoon bestaan. Een groot voordeel voor onze klanten ten opzichte van andere meldkamers en daarmee geen extra kosten.’

Wat nu te doen als ondernemer die wel actie moet ondernemen?

  • Check jouw abonnement op ISDN of analoog. Een ISDN abonnement is namelijk ook duurder dan analoog. Evenals de verbinding met jouw meldkamer als je niet bij ons aangesloten bent.
  • Heb je een analoge lijn bij een andere meldkamer? Dan kun je kosteloos naar ons overgaan.
  • Heb je een ISDN-lijn? Dan zijn er eigenlijk twee opties.

    Heb je ISDN alleen voor je alarmsysteem, dan is dat relatief duur.
    Advies: Zet er eenmalig een converter tussen, zet deze om naar de meldkamer en is dat duurdere ISDN-abonnement niet meer nodig. De investering van de converter (zet het ISDN-signaal om naar een internet-signaal) is er in mum van tijd uit.

    De andere optie is om je gehele systeem te vervangen. Duurder, maar biedt wel alle mogelijkheden van de nieuwste techniek. Zoals een app op je telefoon waarmee je het hele alarmsysteem op afstand kunt bedienen.

Voor ondernemers die op de kleintjes moeten letten is de converter een goede oplossing. Voor de verzekering volstaat namelijk deze eerste optie.

De optie om het hele systeem te vervangen is op de lange termijn de beste oplossing. Zeker voor ondernemers die zich niet willen bezighouden met alle technische rompslomp, het gewoon goed geregeld willen hebben en niet het risico willen lopen dat het oude systeem toch kapot gaat waardoor hij dubbele kosten heeft. De kosten van de converter én de kosten van het nieuwe systeem.

Dit verhaal moet de installateur aan zijn klanten vertellen. Maar wij willen ook de ondernemer hier zelf over informeren zodat het op tijd goed geregeld is’, geeft Danny aan.

‘Wij bieden ondernemers die bij een andere meldkamer zijn aangesloten een kosteloze overgang naar onze meldkamer. Dat kan met behoud van je eigen installateur of wij kijken samen naar een passend alternatief als dat gewenst is.’

Waarom voor Service Centrale Nederland kiezen?

Danny: ‘We hebben ‘service’ in onze naam en daarin gaan we ver.
Voorop lopen als het gaat om vernieuwingen waar onze klanten echt voordeel van hebben. Dat hebben we de afgelopen jaren steeds laten zien.
Ons unieke platform bijvoorbeeld waar bijna alle alarm- en camerasystemen op aangesloten kunnen worden. In tegen stelling tot alle andere meldkamers biedt ons platform de mogelijkheid dat wij zelf de regie hebben om nieuwe systemen hierop aan te sluiten. Snel en eenvoudig, waardoor dit tijd en dus geld voor de ondernemer bespaart. 

Wanneer je 24/7 paraat staat als beveiliging dan is het logisch dat je hier een extra service aan koppelt zodat andere bedrijven en organisaties ook 24/7 bereikbaar zijn. Denk aan woningcoöperaties met storingen van hun huurders. Door een samenwerking met onze meldkamer middels Teleservice hoef je als woningcoöperatie niet zelf mensen te hebben om 24/7 storingen aan te nemen, maar maak je gebruik van onze medewerkers die wij hier speciaal voor op leiden.

Maar ook zorginstellingen en uitvaartondernemers zijn bij ons Teleservice klant.

Kortom onze meldkamer bevindt zich 24/7 in een dynamische omgeving om te zorgen dat onze klanten met een gerust hart hun werk en privéleven kunnen voortzetten omdat wij mede een oog (of oor) in het zeil houden.

Contactgegevens Danny de Haan: info@servicecentralenederland.nl en 085-2022222
Website: www.servicecentralenederland.nl

 

 



Ga terug naar het nieuwsoverzicht

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief

* verplicht veld
Kennis & expertise

Kennis & expertise

Als lid van MKB-Limburg kunt u gebruikmaken van de kennis en expertise van onze partners. Op welk vakgebied kunnen zij u ondersteunen?

Lees meer
Word lid van MKB-Limburg!

Word lid van MKB-Limburg!

Profiteer van het provinciale netwerk van Business Club Limburg, belangenbehartiging, projecten en ledenvoordelen van MKB-Limburg. Lid worden?

Lees meer
Leden aan het woord

Leden aan het woord

Leden van MKB-Limburg aan het woord. Wie zijn ze en wat voor onderneming heeft men? Welke rol speelt MKB-Limburg voor hun onderneming? Lees de verhalen van onze leden en raak geïnspireerd.

Lees meer

Volg ons op

Twitter Linkedin Facebook
Design & development: Advance Communications BV